En redan stark tillväxtkurva sköt i höjden ytterligare under det gångna året. Ökningen på 56 procent gav Älvängen förstaplatsen för bästa tillväxt.
– Det är betydligt lättare för en nystartad anläggning att nå ett sådant resultat. Vi har trots allt 50 år på nacken. Det gör bedriften ännu mer imponerande, säger Mikael Bill och tillägger:
– Självklart gläds vi över framgången, men är samtidigt väldigt ödmjuka inför utmärkelsen. I slutändan handlar det ändå om kunderna, att vi kan leverera varor och tjänster som bidrar till bra relationer över tid. Vi jobbar långsiktigt.
Vad är framgångsfaktorerna?
– Den enskilt viktigaste faktorn är den samlade kompetens som finns på företaget. Vi har inte haft en uppsägning här på de senaste tio åren. Vi tar väl hand om våra lokala byggare och har ett bra sortiment. Uppfattningen är att de som handlar här också trivs här. Det goda ryktet har sedan spridit sig utanför kommungränsen. Summa summarum lyckas vi behålla många kunder samtidigt som nya kommer till, säger Mikael Bill och tillägger:
– Faktum är att vi på senare tid levererat material till flera stora byggprojekt, bland annat i Trollhättan, Uddevalla och Göteborg.
Hur viktig är privatmarknaden?
– Jätteviktig! Vi värderar privatkunderna lika högt som våra byggare. Det är också här som personalens profession kommer in i bilden. Med den erfarenhet som de besitter kan de hjälpa konsumenterna att hitta rätt material, verktyg och så vidare. Vi slåss inte om priset utan konkurrerar snarare med utomordentligt bra service och hög tillgänglighet, avslutar Mikael Bill.