En kvinna i 30-årsåldern från Lödöse skulle klippa sig men blev allt annat än nöjd med resultatet.
Salongen har i sin tur hänvisat till att det var en elev, och således en frisör under utbildning, som genomförde klippningen – till ett rabatterat pris. Vilket kvinnan var väl medveten om. Därav menar salongen att man inte kan förvänta sig samma resultat som om en färdigutbildad hade utfört arbetet till fullpris.
Efteråt har kvinnan begärt pengarna, 2160 kronor, tillbaka. Alternativt hade hon kunnat tänka sig att en annan frisör på salongen fick möjligheten att rätta till felen.
Men salongen menar att det är eleven som ska rätta till frisyren, så att personen som är under utbildning även får möjligheten att lära sig det momentet.
I Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut rekommenderar nämnden salongen att kostnadsfritt avhjälpa felen fackmässigt. Kvinnans övriga krav avslås.