TUR-mässan är ett utmärkt skyltfönster i ambitionen att locka nya besökare till Ale i allmänhet och Repslagarmuseet i synnerhet.
– Naturligtvis är detta en jättemöjlighet att profilera vårt museum och samtidigt sätta Ale kommun på kartan. Det råder inga tvivel om det, säger Börje Johansson.
– Vi hade aldrig haft möjlighet att vara med här om inte TUR-mässan sponsrat oss. De tycker att Repslagarmuseet utgör en attraktionskraft för besökarna och det är vi givetvis stolta över. Samma sak är det med Båtmässan där vi också finns med år efter år.
Lyftes fram
Repslagarmuseet fanns representerade i mässhallens andra våningsplan, den så kallade Sverigeavdelningen, där turistmål från hela vårt avlånga land lyftes fram i ljuset.
Hur står ni er i konkurrensen?
– Faktum är att det är betydligt fler som känner till vår verksamhet nu jämfört med för tio år sedan. Förut visste inte Göteborgarna vad Ale var. Vetskapen om vår kommun och den verksamhet som vi bedriver på Repslagarmuseet är mer utbredd nu, fastslår Börje Johansson