LILLA EDET. Ett 50-tal personer kom till fredagens företagslunch på Stendahls Bil.
Peter Karlsson, produktchef för premiumsegmentet på Volvo, visade upp nya S/V90.
– Vi upplever ett otroligt sug från marknaden. Volvo har sannerligen lyckats i sin marknadsföring, säger Kenny Hansson, vd på Stendahls Bil.
Med en halv miljon sålda bilar förra året kan man utan omsvep säga att det rullar på rätt bra för Volvo just nu.
– Med de nya modellerna bygger vi vidare på succén med XC90, förklarade Peter Karlsson när han påbörjade sin presentation av Volvo S/V90.
– Vi har tre kundlöften; säkerhet och miljö, smart funktionalitet och skandinavisk design. Det är vad vi tänker på i vårt utvecklingsarbete. Säkerheten har alltid varit och kommer alltid att vara viktig för oss.
Peter Karlsson gav detaljerad information om Volvos förväntade storsäljare. Lunchgästerna fick all nödvändig fakta presenterad, men uppmanades också att provköra någon av modellerna när tillfälle ges.
– Det är en kördynamik och körupplevelse utöver det vanliga, poängterade Peter Karlsson.
Stendahls Bil i Lilla Edet och Stenungsund håller öppet lördag och söndag där besökarna ges möjlighet att titta närmare på Volvo S/V90.