NÖDINGE. Ett led i att förbättra servicen och tillgängligheten.
I måndags morse invigde kommunen sitt nya Kontaktcenter.
– Målet är att leverera en hög kvalitet till aleborna, säger Mari Schönenberg, chef för Kontaktcenter.
Det är inte varje måndagsmorgon som det serveras cider och snittar i kommunhusets entré. Så var fallet i måndags när det bjöds in till invigningsfirande.
– Det känns jätteroligt att stå här idag. Nu förbättrar vi tillgängligheten och det ligger helt i linje med vår vision – Lätt att leva. Ambitionen är att 70 procent av frågorna som kommer in ska kunna besvaras direkt av Kontaktcenter, förklarade kommunstyrelsens ordförande Paula Örn (S) som förrättade bandklippningen.
Kontaktcenter är namnet på kommunens tidigare växel där sju engagerade vägledarenu ska bistå invånare, företagare och besökare med snabb service.
– Tydligt fokus ligger på tillgänglighet, vi ska vara navet för aleborna men även inåt i organisationen, avslutar Mari Schönenberg.