LERUM. Älvängens IK tog tre värdefulla poäng i toppstriden av damernas division 3.
Lerums IS bortabesegrades med 0-2.
– Vi blev bättre och bättre. Vinner till slut rättvist, säger tränare Ali El-Refaei.
Lerums IS parkerar i den andra delen av tabellen och skulle på förhand inte utgöra något problem för tabelltrean Älvängen. Planenligt gjorde Daniella Susa 0-1 redan efter fem minuter, men sen tog det stopp.
– Vi fick inte igång spelet, men kontrollerar matchbilden och leder välförtjänt. I andra halvlek lossnade det rejält. Ett avslut i ribban och två frilägen. Det var en lång väntan på vårt andra mål. Det kom sent genom Sofia Marainen, berättar Ali El-Refaei.
Mossens BK och Ytterby IS som är närmast efter ÄIK kryssade i en målrik match (5-5). På fredag kommer just Mossen till Älvevi och då kan ÄIK definitivt såga av dem. Avståndet är redan nio poäng.
– Det hade varit gott, myser Ali El-Refaei.
Division 3 Göteborg damer
Lerums IS – Älvängens IK 0-2 (0-1)
Mål ÄIK: Daniella Susa, Sofia Marainen.
Matchens kurrar: Sofia Marainen 3, Ellen Pedvorec 2, Daniella Susa 1.