Personalen på Ale El har all anledning att vara glada. Av samtliga aktörer i landet är det Ale Els kunder som upplever sig få den bästa servicen. Det visar resultatet i den undersökning som Svensk Kvalitetsindex har gjort.
Personalen på Ale El har all anledning att vara glada. Av samtliga aktörer i landet är det Ale Els kunder som upplever sig få den bästa servicen. Det visar resultatet i den undersökning som Svensk Kvalitetsindex har gjort.
https://www.alekuriren.se/wp-content/uploads/2012/12/ale-el-sveriges-bästa-kundservice.jpg

Ale El bäst i väst – trea i Sverige!

ALAFORS. Ale El är det elhandelsbolag i Västsverige som har de nöjdaste kunderna. Av samtliga bolag i Sverige ligger Ale El på tredje plats i kundnöjdhet. – Detta förtroende styrker oss i vår uppfattning om hur viktigt det är att alltid ha konsumentperspektivet som högsta prioritet, säger Stefan Brandt, vd på Ale El.

ALAFORS. Ale El är det elhandelsbolag i Västsverige som har de nöjdaste kunderna.
Av samtliga bolag i Sverige ligger Ale El på tredje plats i kundnöjdhet.
Detta förtroende styrker oss i vår uppfattning om hur viktigt det är att alltid ha konsumentperspektivet som högsta prioritet, säger Stefan Brandt, vd på Ale El.

 

Ale El som för första gången deltar i mätningen tillhör också toppen i kundnöjdhet. Av samtliga aktörer är det Ale Els kunder som upplever sig få den bästa servicen.
Totalt sett får Ale El högsta betyg i Västsverige och tredje högsta betyg i Sverige.

I Svensk Kvalitetsindex undersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom elhandel, elnät och fjärrvärme. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet. Intervjuerna har genomförts via telefon under perioden 23 oktober-2 december 2012 av EVRY. Totalt genomfördes 15 150 intervjuer.
Vi är naturligtvis jätteglada över utfallet i undersökningen. Vi vill uppfattas som en schysst aktör och resultatet som SKI presenterar vittnar om att vårt budskap nått fram. Vår ambition är alltid att göra rätt, men skulle något bli fel ska vi omedelbart rätta till det. Kunderna ska känna en trygghet hos oss, säger Malin Flysjö, marknadschef på Ale El.

Kommer resultatet av undersökningen att generera nya kunder?
Förhoppningsvis blir det så. Framförallt vill vi att Ale El ska vara Alebornas naturliga val, men eftersom undersökningen fått genomslag i riksmedia så är det högst troligt att folk från övriga delar av landet också kommer att höra av sig, säger Malin Flysjö.

Tredjeplatsen i rankningen över kundnöjdhet, bakom Luleå Energi och GodEl, förpliktigar också menar Stefan Brandt.
Personligen vill jag rikta ett stort tack till våra elhandelskunder för det förtroende som visats samt till mina medarbetare som gör det möjligt. Nu kavlar vi på Ale El upp ärmarna för att bli ännu bättre.

Mer från nöje

Jack & Brolle till Café Torpet

”Visor och Grimascher” är en hyllning till Cornelis Vreeswijk där…

De vill locka till nya skratt

Föreställningen heter ”Lik i garderoben” och är en klassisk spring-i-dörr-fars.…

Klart med Lasse Stefanz

MARIELUND. Dansbandet Lasse Stefanz återvänder till Café Torpet. Onsdagen den…

Batoul leder SVT:s nya talkshow

Tolv år gammal startade hon sin egen pysselklubb på Klöverstigen…

Senaste nytt

Tito kan bli egyptisk landslagsman

Tito Gad flyttade med sin pappa till Sverige från Egypten…

Åk 6 på Alboskolan är bäst i klassen

Årskurs 6 på Alboskolan består av två klasser och drygt…

”En överprestation om vi håller oss kvar”

Under torsdagen arrangerade Ettanfotboll årets upptaktsträff i Stockholm. På plats…

Så påverkas trafiken i Bohus av arbeten

Ett större och betydligt mer omfattande arbete kommer att ske…

Skår IBK blir Skepplanda BTK 

I slutet av september stod det klart att Skår IBK:s…

Kulturbyggnader i behov av renovering

Servicenämnden föreslår att kommunfullmäktige anslår ett investeringsmedel om 6,6 miljoner…

Eko-bonden Tina ger sig ut i butikerna

Tina Åkesson och hennes man Hans köpte Kärra Mellomgården i…

Kommunhus kan göras om till utbildningslokaler

I sin lokalförsörjningsplan 2023-2032 har Samhällsbyggnadsförvaltningen uppgett att behovet av…

Modellkoncept för jämställdhet

Likvärdig service och jämställd resursfördelning till olika grupper av kvinnor…

”Det är otroligt roligt”

I 275 av landets kommuner arbetar fler män än kvinnor…

LN-70 toppar kvalserien

LN-70 har hittills spelat fyra matcher i kvalserien till HockeyTvåan…

”De som redan har det tufft får det ännu svårare”

Försörjningsstöden har inte skjutit i höjden ännu, men larmklockorna ringer…

Jack & Brolle till Café Torpet

”Visor och Grimascher” är en hyllning till Cornelis Vreeswijk där…