BOHUS. För några veckor sedan förvandlades Netto till Coop i Bohus centrum.
Responsen från kunderna har inte låtit vänta på sig.
– Alla är verkligen jättenöjda, säger butikschef Gulcan Mazreku.
Efter fem år som butikschef för Netto är det numera Coop som är arbetsgivare för Gulcan Mazreku och hennes personal.
– Jag har erfarenhet från Coop i Eriksberg. Skillnaden mot Bohus är att butiken här är mindre och du får en helt annan kontakt med kunderna.
Att Netto har blivit Coop ser Gulcan Mazreku bara fördelar med. Butiken har fått ett rejält ansiktslyft och varorna är betydligt fler.
– Nu har vi dessutom möjligheten att kunna påverka sortimentet på ett helt annat sätt. Förut gick det på automatik och det var bara frukten vi hade något att säga till om.
Inredningen är helt ny och det är lätt att förstå den entusiasm som Gulcan Mazreku känner.
– Kunderna säger att personalen blivit gladare. Kanske är det så. Vi tycker i vilket fall som helst att det känns oerhört kul. Samtidigt är vi alla nybörjare, det är nya system att lära sig.
Har ni fått in nya varugrupper?
– Ja, bake off är ett exempel på det. Efterfrågan på nybakat bröd är stor. Färdiga sallader och baguetter har vi heller inte haft tidigare. Dessutom kan vi erbjuda ett helt annat utbud vad det gäller kött. Även dryckesutbudet är enormt.
Är det något ni saknar?
– Grillad kyckling vill kunderna ha. Jag har lyft frågan så får vi se vad som händer.