När Linus Johansson startade Kanmark 2016 stod privatmarknaden för ungefär 80 procent av de uppdrag som kom in. Numera utgör privatkunderna bara en fjärdedel av den totala omsättningen.
– Min avsikt är emellertid inte att välja bort den biten, jag vill ha båda delarna – företag och privatpersoner, förklarar Linus.
När lokaltidningen träffar Linus så sker det på Solgården i Alafors, ett lägenhetsområde som Svenska Stenhus är i full färd att utveckla.
– Merparten av våra uppdrag har vi i Ale kommun, sedan har vi alltid ett pågående jobb inne i Göteborg.
Kanmark är inte bara en utförare av olika arbeten utan tillhandahåller en komplett lösning för kunden – från idé till verklighet.
– Väldigt många uppskattar att vi kan göra allt, inte bara själva stenläggningen utan även fixa en altan eller vad det nu må vara.
Vad är trendigt just nu?
– Vi ser en ökad efterfrågan på natursten jämfört med betong. Sedan försöker jag sälja in slipers också i kombination med växter och träd, med bara sten är risken att det blir lite dött.
Märker ni av ett ökat trädgårdsintresse rent generellt?
– Definitivt är det så. Det är betydligt fler som är villiga att investera tid och pengar i sin trädgård.
Hur lång framförhållning har ni på era arbeten?
– Ungefär ett år. Vill man ha sin utemiljö fixad till nästa sommar, då bör man höra av sig inom den närmaste framtiden, avslutar Linus Johansson.