ÄLVÄNGEN. Före detta Ale Radio & TV har fått nytt liv.
Innan årsskiftet öppnade brudklädningsbutiken Din Drömklänning, som tidigare haft sin verksamhet i Nol.
– Alla blivande brudar hälsas välkomna att frossa i vårt utbud av klänningar, säger Amelia Glavinger.
Allting började för tio år sedan. Amelia Glavinger köpte en brudklänning, lade den i en låda under sängen i sin dåvarande lägenhet.
– Jag sade till mig själv att jag skulle starta företag och sälja brudklänningar. En klänning blev tre, sedan fem och så vidare, berättar Amelia för Alekuriren.
2014 flyttade Amelia in verksamheten i Nols Företagscenter och började även anställa personal.
– Jag blev emellertid trångbodd och när den här möjligheten uppenbarade sig fanns det inget att tveka på. Lokalen är perfekt för ändamålet! Nu har jag 80 kvadratmeter som jag kan fylla med fantastiska klänningar.
– Jag kan skapa helt andra event än tidigare. Det finns gott om utrymme för den blivande bruden att prova klänningar och tillsammans med sitt sällskap sitta ned. Vi ordnar gärna med bubbel eller fika om det önskas.
Varifrån kommer kunderna?
– De flesta finns inom en tio mils radie, men jag har även kunder från både Norge och Danmark. Din Drömklänning har ett väldigt gott renommé i branschen. Vi är kända för vår personliga service.
Nu förbereder Amelia Glavinger sig inför Bröllopsfeber – den stora bröllopsmässan på Svenska Mässan i Göteborg 16-17 februari.
– I samband med den får vi väldigt många beställningar eftersom merparten av bröllopen sker under perioden maj till augusti. Är det någon som går i giftastankar, så tveka inte att titta in eller boka en tid hos oss, säger Amelia som håller öppet veckans alla dagar.
Vad är trendigt just nu?
– Det är spets i alla former, gärna med tyll eller chiffong. 99 procent av de klänningar vi säljer är ivory, att likna vid en gräddvit färg.
– Vi har en uppsjö av klänningar, men skulle det ändå vara någon detalj som kunden saknar eller inte är nöjd med så löser vi det. Det går att designa sin egen drömklänning med de attribut man önskar, kombinera det bästa från olika modeller. Det viktigaste är att kunden blir nöjd, avslutar Amelia Glavinger.