BOHUS. Akzo Nobel antar utmaningen att bestiga Alebacken till förmån för Världens barn.
Företaget skänker 10 kronor per anställd, minst 4500 kronor, och vidare ytterligare 10 kronor för varje person över 450 som tar sig upp för Alebacken på lördag.
Vilka fler företag vågar hänga på?
Årets utmaning till förmån för Världens barn är att bestiga ett berg. I Ale är det den 300 meter långa Alebacken som gäller. Ale Boxningsklubb var först ut att berätta att de skänker 10 kronor för varje medlem som antar utmaningen.
– Vi hoppas att fler föreningar och företag gör likadant. En särskild utmaning skickar jag till Alebyggen, Akzo Nobel, Ale El, Klädkällaren och Ale kommunfullmäktige, lät Jean Altun, Ale Boxningsklubb hälsa i veckans Alekuriren.
Tidningen hann knappt komma ut innan Akzo Nobels platschef i Bohus, Ulrika Dahl, antog utmaningen. Till personalen skrev hon: ”För att matcha det engagemang och åtagande som Ale boxningsklubb gör lovar jag dessutom att skänka 10 kr för varje person över 450 stycken som bestiger Alebacken på lördag. Det innebär att vi vill att Ale Boxningsklubb meddelar oss det totala antalet deltagare efter lördagens bergsbestigning så vi kan göra en insättning som matchar deras”.
Återstår att se om fler företag i Ales näringsliv vågar anta utmaningen. Om man inte orkar vandra kan man alltid ta en fika i Alebackens värmestuga, även det till förmån för Världens Barn.