ALAFORS. Komvux Ale genomför just nu en marknadsföringskampanj.
En tävling har utlysts med trisslotter i prispotten.
– Vi vill visa att Komvux finns kvar i kommunen, säger initiativtagaren Stefan Hagman.
Under perioden 6-14 december pågår tävlingen. Aleborna uppmanas att hitta 13 affischer med olika budskap som satts upp i butiker, hos företag och olika serviceinrättningar i kommunen.
– Marknadsföringskampanjen syftar till att uppmärksamma aleborna på att möjligheten till vuxenstudier på hemmaplan finns. Det första steget i kampanjen bygger på att synas på publika ställen med små affischer, förklarar Stefan Hagman.
– Det finns 13 olika budskap på affischerna. Det gäller att gå runt och leta, hitta så många som möjligt. De tio personer som hittar flest vinner varsin trisslott. Om många har samma resultat lottar vi tio vinnare bland dessa, betonar Stefan Hagman.
Budskapen på affischerna innehåller ett visst mått av humor, som förhoppningsvis kan få en och annan att dra på smilbanden.
– Det är lite Göteborgshumor, konstaterar Hagman.
Komvux Ale flyttade från Ale gymnasium till Himlaskolan i Alafors efter semestern. En tillfällig lösning var tanken från början, men som nu blivit till ett permanent boende.
– Någon flytt till före detta vårdcentralen i Älvängen blir det inte. Vi kommer att bli kvar här i Alafors tills vidare. Vi är mer anonyma här än vad som var fallet i Nödinge och då måste vi jobba aktivt med vår marknadsföring, berätta att verksamheten lever vidare precis som tidigare, säger Stefan Hagman.
Noterbart i övrigt från Komvux horisont är att det efter den 1 juli 2015 inte längre går att få slutbetyg. Slutbetyget kommer att ersättas av en gymnasieexamen, som antingen kan vara en yrkesexamen eller en högskoleförberedande examen.
– En sista chans till slutbetyg ges kommande vårtermin med kursstart den 12 januari, hälsar Gunilla Johansson, utbildningshandläggare på Komvux Ale.
FOTNOT. Tävlingssvaren ska vara Komvux, Stefan Hagman, tillhanda med post eller mejl senast fredag 19 december.
Stefan Hagman med en av de affischer som ingår i den tävling som Komvux Ale utlyst. Marknadsföringskampanjen sker med hjälp av butiker, företag och serviceinrättningar i kommunen.